Time flies - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Koen Mensink - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Koen Mensink - WaarBenJij.nu

Time flies

Blijf op de hoogte en volg Koen

07 Mei 2013 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Zo, de tijd vliegt en het einde van mijn tijd hier komt vlug dichterbij! Op vrijdag 31 mei heb ik hier mijn eindpresentatie en dat is tevens de dag dat ik mijn reflectieverslag en onderzoeksverslag klaar moet/wil hebben. Eventueel kan ik de maandag en dinsdag in de week erna gebruiken om nog wat dingetjes aan te passen, maar op 5 of 6 juni ben ik van plan om vanaf Hamilton weer naar Auckland te gaan. Dan heb ik de tijd om daar nog even wat rond te kijken, voordat ik op de ochtend van 8 juni terugvlieg. Nu las ik vandaag op nu.nl dat Noord-Korea een paar raketten heeft weggehaald, wat op zich geen onprettig idee is tijdens mijn 19-uur durende stop in Seoel, Zuid-Korea.

Dus…waar ben ik nu nog mee bezig? Afronden, maar toch ook weer niet. Mijn begeleider is ruim twee weken geleden naar Nederland gevlogen voor een meerdaagse workshop in Wageningen (dezelfde workshop waar ik hem vorig jaar tegenkwam), waarna hij een dagje bij SILT langsging (en rondgeleid werd door Kasper). De week erna ging hij naar Aberdeen om zijn voormalige collega’s op te zoeken en inmiddels zit hij als het goed is in Londen voor familiebezoek. Van tevoren hadden we echter een plan opgesteld voor wat ik in zijn afwezigheid kon doen en dat gaat (inmiddels) heel aardig! Ik heb een laatste experimentenlijn lopen en in de tussentijd heb ik al aardig wat gedaan aan mijn verslag en reflection paper.

Ook probeer ik in de weekends nog wat uitstapjes te maken. Zo ben ik een paar weken terug naar Tongariro National Park geweest voor de Tongariro Alpine Crossing. Er is slechts een beperkt aantal parkeerplaatsen beschikbaar en als het vol is, dan heb je pech gehad. Dan mag je terugrijden en een paar kilometer extra lopen of zorgen dat je een pendelbusje neemt. Rond kwart over 6 in de ochtend reden we dus de parkeerplaats op, waar op dat moment nog ruimte genoeg was; een geruststelling! Na een kort ontbijt, begonnen we aan de wandeling die ons door vulkanisch gebied zou leiden. Het is vooral kaal en steen en ruig, maar toch ook erg mooi! Hoewel soms even pittig klimmen was, viel de wandeling over het algemeen alles mee. Normaal gesproken loop je de route gewoon van A naar B, maar na de vulkaanuitbarstingen die hier vorig jaar augustus en november plaatsvonden, werd een deel van de route afgesloten. Hoewel het sindsdien langzaam weer steeds verder heropend wordt, was het laatste stuk nog altijd dicht, waardoor je op een gegeven moment gewoon dezelfde route terug moet nemen. Gelukkig schijnt het stuk dat je wel kunt lopen echter het beste te zijn!

Van een heel ander kaliber was het jaarlijkse schapenrennen in Te Kuiti, waarbij honderden (of misschien wel duizenden; geen idee, dat schaapjes tellen is nog een lastige bezigheid) door de main street worden gejaagd. Daarnaast zijn er allerlei randactiviteiten als schapen scheren, kookdemonstraties (lekkere lamsbouten en lamsrack van de BBQ!), een rommelmarkt etc. Een bijzondere happening, maar wel grappig om een keertje tezien!

Tot slot was Claudia, een Nederlandse studente die hier tot januari aan de universiteit werkte, weer even terug in NZ voor een week of twee. We zijn in de stad gaan lunchen en na lang twijfelen tussen de verschillende goed klinkende gerechten, besloot ik de Nieuw-Zeelandse green lip mussels te proberen. Dat was echt goddelijk met witte wijn en knoflook! Het zijn overigens niet van die lullige Zeeuwse mosseltjes; dit zijn echt monsters!

Anyways, dit is het voor nou. Ik denk dat ik nog een laatste blog zal maken voordat ik terugvlieg; verzoekjes mbt het thema kunnen worden ingediend!

  • 07 Mei 2013 - 11:22

    Francien:

    Hoi Koen
    Volgens mij heb je de tijd van je leven gehad in Nieuw Zeeland. Zal wel wennen zijn als je weer in Nederland bent.
    Geniet er nog van zolang het kan.
    Francien

  • 07 Mei 2013 - 11:40

    Eva:

    Flinke units, die mosselen:)!
    Veel plezier nog daaro, en tot snel op huize H35^^

  • 07 Mei 2013 - 13:06

    Kasper:

    Mooi Koen! Prachtige foto's weer.

  • 09 Mei 2013 - 21:01

    Claudia:

    Hey!
    Ondertussen zit ik alweer 4 dagen in NL :( Was best een uitdaging maandag na een 30 urige terugreis een hele dag verplicht onderwijs volgen, maar heb het overleefd! Lekker weer hier in NL wel, net ff warmer dan daar, vooral 's nachts :P Maar als ik mocht kiezen was ik daar gebleven :P
    Anyhoo...wist helemaal niet dat je een foto van die mosselen had genomen joh!
    Leuk om te zien die schapen in Te Kuiti, super grappig!
    En je hebt idd niets gemist aan het laaste stuk Tongariro, dat is echt een saai stuk waar het beeld niet veranderd en je door een bos loopt en vlak ervoor gewoon tussen de planten. Alleen lijkt het me een hel om dat andere stuk helemaal terug te moeten O_o
    Ik heb trouwens nog gekampeerd vorige week in Hahei vlakbij Cathedral Cove en de wandeling daarheen gemaakt. Zeker de moeite waard. Was erg leuk!
    Tot over paar weken!
    Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 13325

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 09 Juni 2013

Stage in Nieuw-Zeeland

04 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: