Het begin; reis naar en aankomst in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Koen Mensink - WaarBenJij.nu Het begin; reis naar en aankomst in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Koen Mensink - WaarBenJij.nu

Het begin; reis naar en aankomst in Auckland

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen

30 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zo, de eerste update in wat hopelijk een mooie bundel gaat worden. Afgelopen zondag ben ik om 20.30 vertrokken vanaf Schiphol en vanochtend om 08.06 uur lokale tijd ben ik aangekomen in Auckland. Wat een bizarre reis; twee keer ongeveer 11 uur in het vliegtuig, af en toe het licht aan en dan weer gedimd, af en toe een filmpje kijken of lezen en dan weer even in slaap. Gevolg; al halverwege is alle gevoel voor tijd compleet verdwenen.
Het eerste gedeelte van de reis, Amsterdam - Seoul, ging erg goed. Ik zat prima en werd goed verzorgd; de tijd ging zowaar rap voorbij. Vervolgens in Korea mezelf wat opgefrist en een beetje rondgeslenterd, waarna ik mocht instappen voor de reis van Seoul naar Auckland. Wederom had ik een plekje naas het raam en de plek daarnaast was niet bezet; ideaal! Daarnaast zat dan weer een kerel uit Nieuw-Zeeland die erg schappelijk was en me meteen wat tips gaf. Als ik nog wat wilde weten of nog een keertje in Auckland was en een biertje wilde doen hoefde ik hem maar te bellen!
Bij het binnenkomen van het land liep alles gesmeerd; volgens mij is mijn visum niet eens bekeken! En dat na al die ellende...die kerel vroeg me wat ik kwam doen, sloeg m'n paspoort op een willekeurige pagina open en zette een stempel. Vooruit dan maar, ik mocht in ieder geval door. Na nog even m'n schoenen te hebben laten checken door de biosafety agency kon ik dan toch eindelijk echt naar binnen. Ik heb meteen de bus genomen en mezelf midden in Auckland laten afzetten. Van daaruit ben ik gaan lopen naar m'n hostel, dat een aardig eindje weg lag. Meteen een leuk stuk door Auckland Domain gelopen en gelukkig was er nog plek in het hostel.
Na een lekkere en broodnodige douche, ben ik door de stad gaan lopen. Op zich is Auckland niet heel erg bijzonder, maar er zijn wel wat leuke dingetjes. Grappig is ook dat het er echt wemelt van de Koreanen en andere Aziaten. In elke straat zitten ook wel sushi-bars enzo. Ik heb meteen even een pre-paid simkaartje aangeschaft en ben nu te bereiken op 0223406942 (dat zal dus vanuit NL denk ik 0064223406942 zijn, gok ik).
Tot slot heb ik voor morgenmiddag een busticket naar Hamilton gekocht aan de balie van de toeristeninformatie - in het Limburgs. Na eerst in het Engels te zijn begonnen, kreeg ik al het vermoeden dat de medewerker wel eens Nederlands kon zijn. Dat vermoeden bleek waarheid te zijn, waarna zelfs bleek dat het van oorsprong een Venlonaar was, die op z'n 7e hiernaartoe geëmigreerd is.
Nou, dat was het dan weer voor nu; ik stop er nog wat foto's bij en dan wellicht tot snel!

  • 30 Oktober 2012 - 09:20

    Fieke:

    Hey Koen,

    mooi dat je een goede reis hebt gehad! Helemaal aan de andere kant van de wereld toch weer iemand uit Venlo tegen komen.. haha, grappig! Leuk dat je af en toe en verhaaltje en wat foto's op deze website zet, dan kunnen we je avonturen in de gaten houden :)

    xx Fieke

  • 30 Oktober 2012 - 10:31

    Lieke:

    Mochten die panterschoenen echt zó makkelijk door de biosafety douane?! Ongelofelijk... Beetje laks zijn ze daar hoor...
    Maar alle gekheid op een stokje, klinkt goed Koenie. Veel plezier! xxx

  • 30 Oktober 2012 - 17:30

    Jan Van Ham:

    Koen,
    Leuk om te lezen hoe jij de lang reis hebt ervaren, en de eerste stappen in Nieuw Zeeland.
    Ik ben er zelf ook voor mijn werk een keer geweest in 1995, dus ik kan me de reis van 28 uur nog goed herinneren. Als je enkele dagen in Auckland blijft, zeker even een tourtje doen naar de haven en de gigantische brug daar over heen.
    Veel succes aan de andere kant van de wereld.
    Groeten,
    Jan (de vader van Robert)

  • 30 Oktober 2012 - 19:00

    Thijs En Mariëtte:

    Hoi Koen,

    Goed om te horen dat de reis voorspoedig is gegaan.
    zoveel moeite gedaan voor het visum en dan zo gemakkelijk binnen komen. Nog enkele dagen wennen en dan aan de slag. We vinden het fijn dat we je op deze manier kunnen volgen. Ook oma vindt het super om je te volgen Veel groeten en een dikke kus van haar. Zo gaat haar de tijd dat ze je niet ziet wat sneller voorbij.
    Veel plezier en succes daar aan de andere kant van de wereld.

    liefs, pap en mam

  • 30 Oktober 2012 - 21:26

    Femke Lutz:

    Hey Koen!
    Ben zelf 3 jaar geleden ook naar NZ geweest, super leuk om nu mee te lezen want het land is echt super vet! Ben een beetje jaloers! Heel erg veel plezier en ik ga je volgen!!
    Groetjes,
    Fem

Tags: Reis, Auckland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 13329

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 09 Juni 2013

Stage in Nieuw-Zeeland

04 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: