Auckland naar Hamilton - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Koen Mensink - WaarBenJij.nu Auckland naar Hamilton - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Koen Mensink - WaarBenJij.nu

Auckland naar Hamilton

Blijf op de hoogte en volg Koen

01 November 2012 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Vooruit; maar vast een tweede update. Zo ontzettend veel heb ik toch nog niet te doen op het moment. Gisteren heb ik in de ochtend uitgecheckt bij het hostel en ben ik Auckland nog even ingegaan. Daarna heb ik in de middag dus bus genomen naar Hamilton; een ritje van ongeveer twee uur door een landschap dat deels doet denken aan Duitsland/Frankrijk en de Alpen; met gras begroeide heuvels en grazende koeien, slingerweggetjes en wat oud uitziende huisjes.
Bij het busstation in Hamilton kwam Steve me ophalen en van daaruit bracht hij me naar mijn tijdelijke verblijf. Ik zit nu in een hostel en heb daar een kamertje voor mezelf; wc en badkamer deel ik met slechts een andere kamer (die momenteel ook nog eens leeg staat) en verder is er een gedeelte keuken/eetkamer en een tv-kamer. Ik zit daar in ieder geval tot maandag en Steve heeft de kosten voor zijn rekening genomen :-)
Vandaag ben ik vroeg opgestaan om de omgeving te verkennen; ik ben op zoek geweest naar een winkelcentrum, heb een mooi stukje langs de rivier gewandeld en aan het eind van de middag ben ik naar de universiteit gegaan. Daar heeft Steve me op een sushi-lunch getrakteerd en hebben we het wat gehad over wat ik ga doen, wat ons bezig houdt en daarnaast over vanalles en nog wat; heerlijk relaxed. Ik ben nu wel alweer verbrand zie ik, nadat de rode schijn van gisteren een beetje weg was getrokken; I know, het is niet eerlijk verdeeld ;-)
Ik heb een computer hie rdie ik tijdelijk kan gebruiken en over een paar weken krijg ik m'n eigen werkplek. Ik begin met wat literatuur lezen en wat bioinformatics, daarna ga ik ook het lab in. Ik ben al aan een aantal mensen voorgesteld en die zijn erg aardig; de sfeer lijkt ontzettend goed te zijn. Morgen en in het weekend neem ik nog wat tijd om de omgeving te verkennen en maandag begin ik dan echt. Ik hoef pas op z'n vroegst om 9 uur te beginnen, dat is standaard hier (en aangezien ik nog geen pas heb, kan ik er pas in als er al anderen zijn) en om 10 en om 15 hebben ze een half uur koffiepauze met z'n allen; daar kan ik wel aan wennen ;-)
Foto's volgen binnenkort - waarschijnlijk morgen- weer.

  • 04 November 2012 - 21:06

    Peter Linssen:

    Ha die Koen,
    Mooi dat het allemaal goed is gegaan.
    Heel veel succes morgen en de rest van de tijd uiteraard.
    Geniet ervan.

    Peter c.s.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 13327

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 09 Juni 2013

Stage in Nieuw-Zeeland

04 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: