Stappen in Hamilton - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Koen Mensink - WaarBenJij.nu Stappen in Hamilton - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Koen Mensink - WaarBenJij.nu

Stappen in Hamilton

Blijf op de hoogte en volg Koen

04 November 2012 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Het is echt een raar idee dat het pas minder dan een week geleden is dat ik hier in Nieuw-Zeeland ben aangekomen. Ik begin inmiddels al te wennen aan het land en de mensen en het is grappig om te zien hoe ze dingen hier aanpakken of oplossen. Wel blijft het nog lastig dat men hier links rijdt; bij het oversteken is het elke keer weer goed opletten!
Nadat ik woensdag ben aangekomen in Hamilton heb ik m’n tijd vooral besteed aan het verkennen van de omgeving en daarnaast ben ik wat op de universiteit geweest; ik ben rondgeleid over de campus en heb met m’n begeleider gepraat over wat we gaan doen. Ook heb ik al vlug gekeken voor huisvesting, maar als het goed is komt daar deze week meer schot in. Ik heb inmiddels wel wat aanbiedingen gehad, maar dat was vooral in wijken die nogal ver van de campus liggen. Vanaf deze week vertrekken veel van de studenten als het goed is, dus zou er bij de wijken naast de campus wel meer vrij moeten komen. Veel langer moet het wat mij betreft ook niet duren; het hostel is over het algemeen redelijk saai en niet erg vol.
Dit weekend heb ik verder niet zo veel gedaan; gisteren overdag was het niet zo’n goed weer en ben ik gewoon in het hostel geweest. ’s Avonds ben ik wel op stap geweest met Andrew en Julia, een Kiwi en een Duitse, die ik hier in het hostel heb ontmoet. De avond was in ieder geval bijzonder; erg druk was het niet in de paar kroegen die er zijn in het centrum en vooral veel jong volk – al dan niet in Halloweenkostuum. Degenen die niet eng verkleed waren hielden zich aan de schijnbaar in Nieuw-Zeeland algemeen geldende dresscode; high heels en zo kort mogelijke rokjes/jurkjes; soms niet eens genoeg om de billen compleet te bedekken; heel apart. Later zijn we nog even langs een cocktailbar geweest om te eindigen in een Koreaans restaurant/karaokebar met een soort maori-uitvoering van Solomon Burke en een kerel die er op zich heel normaal uitzag, maar toch hakkenschoenen bleek te dragen. Vandaag heb ik geprobeerd m’n eerste Nieuw-Zeelandse kater zoveel mogelijk weg te slapen en daarna ben ik een stuk gaan wandelen langs de rivier, die hier achter mijn hostel stroomt; een erg mooi stukje Hamilton!

  • 04 November 2012 - 12:09

    Kasper:

    He Koen,

    Leuk om je verhalen te lezen. Goed om te horen dat je je oude bierritme probeert vast te houden!

    Groeten,
    Kasper

  • 04 November 2012 - 17:27

    Jelle:

    Links rijden blijft lastig, zeker bij het rechts afslaan is het belangrijk dat je vooruit kijkt in plaats van over je schouder, tenminste, dat was mijn ervaring.

    Veel plezier.

  • 04 November 2012 - 22:42

    Erik:

    ...soms niet eens genoeg om de billen compleet te bedekken...

    Nog niet eens begonnen en nu al een leerzame stage. Zet 'm op Mensink!

  • 06 November 2012 - 14:08

    Roel:

    Hey Mensink!

    Mooi te lezen dat het goed gaat daar! Ook lekker dat er genoeg afleiding is naast het opstarten met je stage. Als je maar geen schoenen met hakken mee naar huis neemt ;)

    groeten!

    Roel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 13333

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 09 Juni 2013

Stage in Nieuw-Zeeland

04 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: