Oud en nieuw, sport en.....samples! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Koen Mensink - WaarBenJij.nu Oud en nieuw, sport en.....samples! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Koen Mensink - WaarBenJij.nu

Oud en nieuw, sport en.....samples!

Blijf op de hoogte en volg Koen

16 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Ik was het al een tijdje van plan, maar afgelopen weekend is het er dan eindelijk van gekomen; ik ben naar Raglan gefietst (en terug). De meeste mensen gaan naar Raglan om te surfen of eventueel te zwemmen, maar ik wilde er graag een keer naartoe fietsen. Het is ruim 50 km over een bochtige weg met veel hoogteverschil. Nadat ik eerder een deel van de weg had afgelegd bij wijze van test, ben ik zaterdagmiddag om 12 uur op de fiets gestapt en 2,5 uur later was ik in Raglan. Man, wat was dat afzien! Bij 27 graden en strak blauwe lucht op de mountainbike over een asfaltweg met amper vlakke stukken. Na een half uurtje pauze aldaar, ben ik teruggegaan naar Hamilton waar ik 2 uur en 45 minuten later arriveerde; in totaal heb ik ruim drie liter water gedronken die middag!

Overigens was dat niet mijn enige sportieve prestatie de afgelopen tijd. Op 30 december, op weg naar een vakantiehuisje in Orewa, ben ik in Auckland gaan schaatsen op de ijsbaan; die is hier gewoon open in de zomer. Daarna zijn we dus doorgereden naar Orewa, waar we op twee minuten lopen van de zee een vakantiehuisje hadden; dikke prima. We hebben daar oud en nieuw gevierd, maar dat was nogal een vreemde gewaarwording. In het vakantiepark was een feestavond georganiseerd, inclusief coverband. Deze band constateerde op een gegeven moment dat het één minuut voor twaalf was, realiseerde zich toen dat ze zulke korte nummers niet in hun repertoire hadden en besloten toen maar gewoon af te gaan tellen vanaf 10, 9, 8… Eenmaal bij nul aangekomen riepen alle aanwezigen tegelijkertijd: ‘Happy new yeeeaaar!’, waarna het volgende nummer werd ingestart en dat was dat. Geen persoonlijke gelukwensen, handen schudden of zoenen op de wang. Iedereen ging gewoon door waar hij of zij gebleven was. De volgende dag zijn we naar Muriwai gegaan waar een grote kolonie Jan-van-Gent’en leeft en verder hebben we nog gezwommen in de zee; heerlijk warm!

Verder heb ik voor het eerst paardgereden. Hier in de buurt, even buiten Hamilton, kun je tochten maken in groepsverband. Je krijgt een paard dat min of meer bij je ervaringsniveau past, een basale instructie en dan is het de heuvels in. Veelal in rustig tempo, maar op sommige stukken kan de liefhebber zich uitleven met een korte run. Nu heb ik dat niet per se als ontzettend comfortabel ervaren, maar over het algemeen viel het me alles mee; wellicht dat ik over een paar maanden nog eens een tochtje ga maken.

De foto’s bij dit verslag zijn overigens met een geleende camera gemaakt, maar gisteren ben ik even gaan shoppen voor een nieuwe; jullie zullen dus weer gewoon keurig op de hoogte gehouden worden. Over een week of twee neem ik vakantie om het zuidereiland te bezoeken; ik ben dan 3-5,5 week op pad en als ik eind februari terugkom, trek ik bij de buren in. Mijn nieuwe adres zal dan zijn: 10 Fenwick crescent, Hillcrest, Hamilton 3216, New Zealand. Terwijl ik op reis ben, ben ik even thuisloos; de huur van mijn huidige kamer loopt per 31 januari af. Voordeel is dat ik een paar honderd dollar bespaar, aangezien ik vier weken geen huur hoef te betalen.

Tot slot mijn onderzoek; vorige week ben ik voor het eerst het lab in geweest. Ik heb een paar simpele proeven gedaan voor mijn begeleider en vandaag heb ik eindelijk mijn eigen samples gekregen. Hopelijk gaat het nu allemaal een beetje vlotter. Meer daarover dus hopelijk de volgende keer; waarschijnlijk pas over een paar weken.

  • 16 Januari 2013 - 12:18

    Wouter:

    Hee Koen,
    Geweldig joh die foto met dat paard, Anky eat your heart out! haha Het klinkt alsof je in ieder geval genoeg leuke dingen doet! Hopelijk gaat je onderzoek ook enigszins zoals je wilt.
    groeten, vd Hengel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 13350

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 09 Juni 2013

Stage in Nieuw-Zeeland

04 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: